Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011

Η Παζούλη Δέσποινα και ο Τζιτζιμπάσης Παρασκευάς προκρίθηκαν στην 5η Ολυμπιάδα Αστρονομία της Πωλονίας και τρεις Δραμινοί καθηγητές διακρίθηκαν στο διαγωνισμό «Αριστεία και Καινοτομία»


Δραμινές διακρίσεις

Μαθητών και εκπαιδευτικών





Δύο μαθητές του 3ου Γενικού Λυκείου Δράμας η Παζούλη Δέσποινα και ο Τζιτζιμπάσης Παρασκευάς, προκρίθηκαν  στην τελική διοργάνωση της  Ολυμπιακής Αστρονομίας που θα πραγματοποιηθεί στις 25 Αυγούστου 2011 στην Πολωνία. Η Ελληνική αντιπροσωπία θα αποτελείτε συνολικά από 5 μαθητές, οι δύο εκ των οποίων είναι Δραμινοί γεγονός που αποτελεί μεγάλη τιμή για τον τόπο. Και έρχεται ως συνέχεια των διακρίσεων του Τσιάρα Άγγελου στην Ολυμπιάδα του 2009 στην Τεχεράνη και της Παζούλη Δέσποινας επίσης στην αντίστοιχη του Πεκίνου του 2010.


Η 4η φάση "ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ" του 16ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Αστρονομίας και Διαστημικής, έγινε το Σαββατοκύριακο 18-19 Ιουνίου 2011.

Οι 10 πρώτοι του Λυκείου της 3ης φάσης, σύμφωνα με την προκήρυξη, πήγαν για 2 μέρες στον Βόλο και διαγωνίστηκαν στην 4η φάση για να επιλεγεί η τελική 5άδα της Ολυμπιακής Ομάδας Αστρονομίας-Αστροφυσικής. Η 4η αυτή φάση περιελάμβανε 3 ξεχωριστές εξετάσεις (όπως προβλέπει το Καταστατικό της Ολυμπιάδας): Την Ανάλυση Δεδομένων, την Παρατήρηση και την Θεωρητική Εξάσκηση.



Η ιδέα και η έναρξη του διαγωνισμού

Η ιδέα του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Αστρονομίας ήρθε στην Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος σε αντιστοιχία με τους Πανελληνίους Μαθητικούς Διαγωνισμούς των Μαθηματικών.

Στο τέλος του 1995, υποβλήθηκε αίτηση στο Υπουργείο Παιδείας για να δώσει την άδεια διενέργειας του διαγωνισμού αυτού. Επειδή, όμως, από το Υπουργείο δεν δόθηκε καμιά απάντηση, ούτε θετική, ούτε αρνητική, η Εταιρεία αποφάσισε να διοργανώσει μόνη της το διαγωνισμό, κινητοποιώντας τα μέλη της – καθηγητές, που βρίσκονταν στις διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Η προσπάθεια έφερε καρπούς και έτσι ο διαγωνισμός έγινε σε 7 πόλεις της Ελλάδος, με 63 συμμετοχές, από τις οποίες βραβεύτηκαν 14 μαθητές.

Την επόμενη χρονιά υποβλήθηκε δεύτερη αίτηση στο Υπουργείο Παιδείας, μέσω της Διευθύνσεως Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και ο διευθυντής κ. Γεώργιος Λαρισαίος έκανε ευνοϊκή εισήγηση. Αυτή τη φορά η αίτηση είχε ανταπόκριση και έτσι ο διαγωνισμός από τότε άρχισε να γίνεται σε όλα τα κεντρικά Λύκεια των νομών και των διαμερισμάτων της χώρας.



Η εκπαίδευση στη NASA

Από το έτος 2000, ύστερα από πρόταση του κ. Διονυσίου Σιμόπουλου διευθυντή του Ευγενιδείου Πλανηταρίου Αθηνών, την οποία ευχαρίστως αποδέχθηκε η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος, ο πρώτος μαθητής και η πρώτη μαθήτρια μεταβαίνουν στη NASA με έξοδα του Υπουργείου Παιδείας.

Εκεί φιλοξενούνται για 10 ημέρες εντελώς δωρεάν και μετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα παρόμοια με εκείνα των αστροναυτών. Στις ίδιες εγκαταστάσεις συναντώνται με περί τους 100 μαθητές από διάφορα κράτη του κόσμου, πολλοί των οποίων είναι από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Παράλληλα με τα προγράμματα μετέχουν και σε περιπάτους, ξεναγήσεις σε διαστημικά μουσεία κ.λπ.

Στο ταξίδι αυτό τους συνοδεύει και ένας καθηγητής – Μέλος της Εταιρείας ή άλλων αστρονομικών συλλόγων της Ελλάδος ή ένας υπάλληλος του Ευγενιδείου Ιδρύματος, ο οποίος μετέχει σε διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα.



Ο διαγωνισμός σε δύο φάσεις

Από το έτος 2003 και για λόγους πλήρους διαφάνειας, ο διαγωνισμός αποφασίστηκε να γίνεται σε δύο φάσεις: Η 1η φάση «ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ» να γίνεται στα σχολεία της περιοχής των μαθητών, με την ευθύνη μιας επιτροπής καθηγητών, που όριζε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η 2η, όμως, φάση «ΙΠΠΑΡΧΟΣ», να γίνεται στην έδρα της Εταιρείας, δηλ. στο Βόλο, με την ευθύνη της Εταιρείας.

Καλούνταν, λοιπόν, οι 40 (ή 30 από το έτος 2010) περίπου καλύτεροι μαθητές και μαθήτριες του διαγωνισμού «ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ» στο Βόλο, όπου διαγωνίζονται ενώπιον επιτροπής και οι 20 (ή 15 από το 2010) καλύτεροι από αυτούς αποτελούσαν του νικητές του διαγωνισμού με τα απαραίτητα έπαθλα.



Η 4η φάση του διαγωνισμού για την «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ»

Από το έτος 2011 θεσπίστηκε και η 4η φάση «ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ» του διαγωνισμού για τους μαθητές του Λυκείου, προκειμένου να επιλεγούν οι καλύτεροι που θα στελεχώσουν την Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής. Η φάση αυτή είναι προαιρετική και αποσκοπεί στην επιλογή των μαθητών που έχουν ιδιαίτερες γνώσεις Μαθηματικών και Φυσικής.

Έτσι οι 10 πρώτοι μαθητές του διαγωνισμού «ΙΠΠΑΡΧΟΣ» καλούνται στις αρχές Ιουλίου στο Βόλο με έξοδα της Εταιρείας. Ύστερα από εξετάσεις που είναι αντίστοιχες των εξετάσεων της Διεθνούς Ολυμπιάδας (Θεωρητικό μέρος, Ανάλυση Δεδομένων και Πρακτικό μέρος), αναδεικνύονται οι 5 καλύτεροι, και οι οποίοι αποτελούν την Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής. Στις αρχές του φθινόπωρου μεταβαίνουν σε κάποια πόλη ενός κράτους, που έχει αναλάβει τη διοργάνωση της Διεθνούς Ολυμπιάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής.

Η μέχρι τώρα πορεία της ελληνικής αποστολής των διοργανώσεων αυτών είναι αρκετά καλή και προοιωνίζει ελπιδοφόρο μέλλον.



Αριστεία και Καινοτομία

Βράβευση τριών Δραμινών εκπαιδευτικών

Τα θερμά του συγχαρητήρια για την επιτυχία τους αυτή εκφράζει με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Θετικών Επιστημόνων Δράμας ο οποίος ταυτόχρονα συγχαίρει και τους εκπαιδευτικούς:

1.Παναγιώτη Παζούλη, φυσικό του 4ου Λυκείου Δράμας, για το έργο με τίτλο "Επανάληψη της μέτρησης του Ερατοσθένη".
2.Ευαγγελία Ριτζαλέου, φιλόλογο του 1ου Γυμνασίου Δράμας, και

3.Γεώργιο Σκαπέτη, καθηγητή Πληροφορικής του 4ου Λυκείου Δράμας, για  το έργο με τίτλο: «Δημιουργία ιστοσελίδας εκπαιδευτικού περιεχομένου».

Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί βραβεύτηκαν, στις 23/06/2011 στην Αθήνα,  στο πλαίσιο του θεσμού για την Αριστεία και Καινοτομία που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Στη βράβευση παραβρέθηκαν η Υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, η Υφυπουργός, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας κ. Βασίλης Κουλαϊδής. Συνολικά βραβεύτηκαν  100 έργα εκπαιδευτικών από όλη τη χώρα, που διακρίθηκαν για την καινοτομία τους. Πρόκειται για μία εκδήλωση ηθικής επιβράβευσης του ζήλου των εκπαιδευτικών  σε ομαδική ή ατομική δουλειά. Η αξιολόγηση των έργων έγινε από 131 άμισθους αξιολογητές, με επιστημονική και διδακτική επάρκεια. Το κάθε έργο εξετάστηκε χωρίς οι αξιολογητές να γνωρίζουν το όνομα και το σχολείο προέλευσης του δημιουργού.



Δήλωση Υπουργού Παιδείας

Κατά την εκδήλωση η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Το παράδειγμα και το φώς έρχεται μέσα από τους ανθρώπους που έμπρακτα δημιουργούν

Αισθάνομαι υπερήφανη, χαρούμενη και αισιόδοξη γιατί εκπαιδευτικοί από όλα τα σημεία της Ελλάδας, από όλες τις βαθμίδες και από κάθε είδους σχολείο παρουσιάζουν σήμερα δουλειά και ιδέες, αποδεικνύοντας ότι είμαστε μια κοινωνία που μπορεί, που προσφέρει, που δίνει μηνύματα.

Σήμερα καλούνται να συστρατευτούν στο όνομα της Παιδείας όλες οι δυνάμεις της πολιτικής, των εκπαιδευτικών, των γονιών, της αυτοδιοίκησης, των Ελλήνων που μπορούν να προσφέρουν.

Κανείς από τους εκπαιδευτικούς που δούλεψαν δεν ζήτησαν επιπλέον οικονομική ενίσχυση. Ήταν μεράκι, ήταν δουλειά, ήταν πάθος, ήταν αίσθηση καθήκοντος και αποστολής. Ήταν ιδέες που έγιναν πράξη με την πιο όμορφη ύλη που μπορεί να έχει κανείς στα χέρια του. Τα παιδιά».



Δήλωση Υφυπουργού Παιδεάις

Η Υφυπουργός,  Εύη Χριστοφιλοπούλου, στην ομιλία της επισήμανε:

«Σήμερα βραβεύουμε τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία,  που ξέφυγαν από τα τείχη της γραφειοκρατίας και τόλμησαν να κάνουν καινοτόμες δραστηριότητες. Τον καθένα που αφιέρωσε την ώρα του και είχε το μεράκι και την όρεξη να  δείξει τη δουλειά του. Αυτό το μεράκι έχουμε μέσα μας οι Έλληνες πρέπει να βρούμε πάλι.

Θέλει τόλμη η αριστεία και η καινοτομία. Είναι πολύ μεγάλο κεφάλαιο για τη χώρα, την ανάταξη της οικονομίας, της κοινωνίας και το μέλλον των παιδιών μας. Γιατί αν κάτι σήμερα βραβεύουμε, είναι τους ανθρώπους αυτούς, που σκάβουν στα μύχια της ψυχής τους και του πνεύματός τους, ώστε να δημιουργήσουν, ελπίζοντας για το μέλλον των παιδιών μας.

Αν δεν πετύχουμε τη συνεργασία εντός της σχολικής μονάδας, δεν θα πετύχει τίποτε άλλο: ούτε τα προγράμματα σπουδών, ούτε οι νέες διδακτικές προσεγγίσεις, ούτε η επιμόρφωση, ούτε όλα αυτά τα πολύ φιλόδοξα που έχουμε επενδύσει, τα οράματά μας, τα σχέδιά μας, για την αλλαγή του σχολείου, για το Νέο Σχολείο.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου